Παρασκευή 26 Ιουνίου 2009

Εκδοτικά «κανόνια» και ανθρώπινο δυναμικό


Το κανόνι του «Ελεύθερου Τύπου» άνοιξε την όρεξη και άλλων. Σχέδια και συζητήσεις για απολύσεις φαίνεται ότι επεξεργάζονται η «Καθημερινή», η ούτως ή άλλως αποδυναμωμένη «Απογευματινή», αλλά και ιδιωτικά κανάλια, όπως ο ΑΝΤ1, ενώ λέγεται ότι η ΙΜΑΚΟ μετά τα περισσότερα από 200.000 ευρώ τον μήνα που χάνει από το κλείσιμο του «ET Weekly» και την επαναφορά στο περίπτερο του «Esquire», βρίσκεται στο χείλος του γκρεμού, εάν δεν έχει βουτήξει ακόμα.
Για τους έλληνες διευθυντές και ιδιοκτήτες των ΜΜΕ, έντυπων και ηλεκτρονικών, ο δημοσιογράφος και το έμψυχο δυναμικό γενικότερα είναι δευτερεύων στοιχείο, «πολυτέλεια» για την παραγωγή του ενημερωτικού προϊόντος. Το copy paste, το ίντερνετ ως βασικό εργαλείο «ρεπορτάζ» και το... mixed grill, ένας να κάνει πολλά, αρκούν για να εκτυπωθούν σελίδες ή να παραχθούν εκπομπές που θα λειτουργήσουν ως υποδοχείς διαφήμισης.
Στην Ελλάδα αντιγράφουμε λάθος, ακόμα και τα προφανή. Διεθνώς τα μεγαλύτερα ΜΜΕ λειτουργούν συνδυαστικά σε σχέση με το διαδίκτυο και τις παραδοσιακές μέχρι σήμερα μορφές πληροφόρησης, αναπτύσσοντας παράλληλα τους τομείς. Στη χώρα μας αρκεί ένα blog... τρελαμένων αναγνωστών ή και δημοσιογράφων, όπως π.χ. το troktiko.blogspot.com, προκειμένου να βάλει... φωτιά στα σχέδια όλων των ΜΜΕ, όπως και να τους βάλει τα γυαλιά στο θέμα της ταχύτητας και της αμεσότητας στη διάδοση μιας είδησης.
Ακόμα και τέτοια ενημερωτικά blogs όμως, «επενδύουν» στον άνθρωπο. Είτε αυτός λέγεται αναγνώστης είτε δημοσιογράφος είτε απλώς φίλος, ο άνθρωπος είναι εκείνος που μεταφέρει την είδηση, την άποψη, την ανάλυση. Και όμως, στα παραδοσιακά ΜΜΕ επιμένουν να κόβουν πρώτα από τον τομέα του ανθρώπινου δυναμικού, ζητώντας εργασιακές υπερβάσεις που τελικά υποβαθμίζουν την ποιότητα του παρεχόμενου υλικού, που τόσο βαυκαλίζονται ότι τους κάνει να διαφέρει από «ερασιτεχνικές» προσπάθειες.

Δεν υπάρχουν σχόλια: